کابینت مدرن

کابینت ممبران

نکات برگزیده مطلب

  • دانش قدرت است
  • در آینده ممکن است
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • نکته روز : آن مرد دوباره
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • Spieth در خطر ناپدید شدن

کابینت ممبران یا ۳D نوعی از کابینت های چوبی است که جنس مغز آن از نوع MDF و یا نئوپان است که البته از نئوپان به دلیل پایین بودن کیفیت به ندرت استفاده میشود و تفاوت آن با کابینت MDF در نوع روکش است. در واقع کابینت ممبران نوعی کابینت MDF است که روکش آن با تکنولوژی وکیوم انجام گرفته است.البته یاد آوری این نکته لازم است است که جنس بدنه تمام کابینت ها از MDF سفید میباشد و تفاوت انواع کابینت در نوع درب های آن میباشد .

دستگاه پرس وکیوم :
پرس وکیوم ممبران نسل قدیم دستگاه های پرس روکش بر روی چوب بوده است . این دستگاه ها هرگز به مرحله ی تولید داخلی نرسیدند و تماما به صورت وارداتی از کشور های خارجی وارد می شدند.

کابینت های ممبران در طراحی کلاسیک :
طراحی کلاسیک وسبک های سنتی همواره مورد پسند و منطبق با سلیقه ایرانیان بوده است، حکاکی و منبت و سرستون ها اجزای جدایی ناپذیر این نوع کابینت به شمار می آیند ، جنس کابینت کلاسیک که در گذشته اجرا میشدند از چوب طبیعی و حکاکی و ابزارهای به کار گرفته شده در این کابینت همگی به صورت دستی انجام میشد که علاوه بر زیبایی زیاد هزینه بالایی نیز به همراه داشت ، همچنین در کابینت های MDF به دلیل نوع پرس روکش (فرآیند لمینت) امکان ایجاد نقش و نگار و حکاکی بر روی صفحه چوبی نمیباشد . از این رو بعد از ورود تکنولوژی CNC به صنایع آهن و شیشه ، با به کار بستن این فناوری در صنایع چوب ، امکان ایجاد نقش و نگارهای دلنشین بر روی صفحه های چوبی به جود آمد و درسال های اخیر کابینت ممبران به خوبی جای خود را در آشپزخانه های ایرانی پیدا کرده است.

نحوه تولید کابینت ممبران
در شرکت کابینت و دکوراسیون گریت ، طرح مورد نظر ابتدا در نرم افزار ۳DMAX که تخصصی ترین نرم افزار در عرصه طراحی ۳ بعدی میباشد طراحی و مدل میشود ، در مرحله بعدی مدل طراحی شده توسط دستگاه CNC به وسیله نرم افزار های مخصوص خود ( رادونیکس یا آرت کم)طبق الگوریتم های مختصاتی که برای دستگاه تعریف میشود بر روی صفحه چوب (صفحه چوب بدون روکش یا یک طرف روکش شده) پیاده سازی میشود ، بعد از پیاده سازی طرح ۳ بعدی روی صفحه چوب سطح آن کاملا با سمباده پرداخت میشود ، بعد از این مرحله سطح چوب از طریق پمب باد کاملا عاری از هرگونه گرد و خاک یا آلودگی و براده باقیمانده از CNC شود ، بعد تمیز کاری صفحه چوب به اتاق چسب برده میشود و سطح آن به وسیله پمپ با چسب چوب مرغوب آغشته میشود ، بعد از چسب کاری صفحه چوب آماده پرس وکیوم یا همان روکش ممبران میباشد. در این مرحله تخته ها روی دستگاه وکیوم چیده میشوند ، بعد از روشن کردن دستگاه تخلیه هوای داخل دستگاه توسط مکنده های قوی صورت میگیرد سپس المنت ها شروع به داغ شدن کرده و باعث ایجاد حالت خمیری در ورق روکش مینمایند ، که بعد از رسیدن به دمای مناسب قسمتی که روکش روی آن سوار است به سمت پایین آمده و به روی قطعات CNC شده کشیده میشود و توسط چسبی که قبلا روی سطح چوب خورده به روی چوب میچسبد.

البته بعد از مرحله CNC میتوان سطح چوب را با رنگ پلی اورتان نمود که در این حالت دیگر نیازی به وکیوم نمیباشد ، البته اینکار تا حدودی قیمت کابینت آشپزخانه شما را بیشتر میکند .

مزایا و معایب کابینت ممبران :
القای حس طبیعی بودن :
کابینت های ممبران به دلیل فشردگی و استحکام و بدون گره بودن جنس مغزخود محدودیت ها و معایب کابینت های چوبی ندارند.همچنین به دلیل نوع روکش خود حس طبیعی بودن و نشاط کابینت چوبی را به خوبی القا میکنند .

سازگاری با محیط زیست :
کابینت هایی که با مغز MDF تولید میشوند به دلیل اینکه از نوعی چوب فرآوری شده تهیه میشوند باعث قطع درختان کمتری میشوند .

مقاومت در برابر رطوبت :
کابینت ممبران به دلیل نوع روکش PVC خود مقاومت بیشتری نسب به رطوبت در مقایسه با سایر کابنت های MDF دارند

هزینه نگهداری پایین در کابینت آشپزخانه وکیوم
خراب شدن کمتر قطعات و لوازم جانبی در کابینت‌ آشپزخانه وکیوم به این معناست که علاوه بر اینکه موجب افزایش طول عمر و دوام کابینت ها می شود؛ هزینه تعمیر و نگهداری آنها را نیز کاهش می‌یابد و به همین دلیل خرج کمتری روی دست شما می گذارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن